آخرین مقالات

درخواست مشاوره

جراحی پلک برای رفع پف و افتادگی پلک

جراحی پلک

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی که به جراحی پلک نیز معروف است، یک عمل جراحی برای رفع مشکلات پلک ها می باشد. این مشکلات می توانند شامل موارد زیر باشند:

افتادگی پلک: افتادگی پلک می تواند میدان دید را محدود کند و ظاهر فرد را خسته و غمگین نشان دهد.
پف زیر چشم: پف زیر چشم می تواند باعث شود که فرد مسن تر به نظر برسد.
چین و چروک دور چشم: چین و چروک دور چشم می تواند ظاهر فرد را پیر و خسته نشان دهد.

اهداف بلفاروپلاستی چیست؟

جوانسازی چشم ها : بلفاروپلاستی می تواند با رفع افتادگی پلک، پف زیر چشم و چین و چروک دور چشم، ظاهر چشم ها را جوان تر کند.
بهبود میدان دید : بلفاروپلاستی با رفع افتادگی پلک می تواند میدان دید را بهبود بخشد.
افزایش اعتماد به نفس : بلفاروپلاستی می تواند با بهبود ظاهر چشم ها، اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد.

انواع بلفاروپلاستی:

  • جراحی پلک بالا: این نوع جراحی برای رفع افتادگی پلک بالا انجام می شود این نوع جراحی که به بلفاروپلاستی پلک بالا نیز معروف است، یک عمل جراحی برای رفع مشکلات پلک بالا می باشد. 
  • جراحی پلک پایین: این نوع جراحی برای رفع پف زیر چشم و چین و چروک دور چشم انجام می شود. در این نوع جراحی که به بلفاروپلاستی پلک پایین نیز معروف است ، جراح یا متخصص ، برشی مشابه پلک بالا ایجاد می کند و به وسیله ی آن کیسه های چربی که باعث به وجود آمدن کیسه در زیر چشمتان شده را خارج کرده یا جا به جا می کند. همانند بلفاروپلاستی پلک بالا، اسکار ایجاد شده خیلی کوچک خواهد بود و در زیر چشم پنهان خواهد شد.
  • جراحی ترکیبی پلک بالا و پایین: این نوع جراحی برای رفع مشکلات هر دو پلک بالا و پایین انجام می شود.

مراحل انجام جراحی پلک :

مراحل جراحی پلک (بلفاروپلاستی) قبل از عمل :

  • مشاوره با پزشک متخصص
  • انجام معاینات و آزمایشات لازم
  • قطع مصرف داروهای خاص

مراحل جراحی پلک (بلفاروپلاستی) روز عمل :

  • بیهوشی
  • ایجاد برش
  • بخیه زدن برش

مراحل جراحی پلک (بلفاروپلاستی) بعد از عمل :

  • مراقبت های لازم برای تسریع بهبودی: بیمار باید از دستکاری چشم ها خودداری کند و از کمپرس سرد و داروهای تجویز شده استفاده کند.
  • کنترل تورم و کبودی: تورم و کبودی بعد از عمل طبیعی است و معمولاً بعد از چند روز برطرف می شود.
  • مراجعه به پزشک برای ویزیت های بعدی: بیمار باید برای ویزیت های بعدی به پزشک مراجعه کند تا روند بهبودی بررسی شود.
همچنین بخوانید :   آشنایی با کانتورینگ یا زاویه سازی صورت

زمان بهبودی یا دوران نقاهت بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

زمان بهبودی بعد از جراحی پلک بستگی به افراد و نوع جراحی دارد . ولی معمولاً جراحی پلک بیشتر از 14-21 روز نخواهد بود؛ اما شش ماه طول خواهد کشید تا نتایج نهایی و کامل را ببینید. در چند روز اول بعد از جراحی، انتظار کمی ناراحتی داشته باشید اما به زودی برطرف خواهد شد.

بخیه ها بعد از حدود پنج روز کشیده می شود؛ مگر اینکه از نوع جذبی باشد. بعد از کشیدن بخیه ها می توانید با خیال راحت سر کار بروید.

با توجه به توصیه ی جراحتان می توانید کارهای سخت و ورزش را انجام دهید.

عوارض جراحی پلک 

جراحی پلک هم مانند هر جراحی دیگری عوارض خاص خود را دارد و افرادی که به مراقبت های قبل و بعد از عمل توجه نمی کنند همیشه با عوارض بیشتری روبرو هستند. اگر پزشک تخصص لازم برای انجام این کار را نداشته باشد عمل ممکن است باعث نابینایی افراد شود.پس بهتر است قبل از جراحی ابتدا کلینیک و پزشک معتمد و باتجربه ای را انتخاب کنید.

فوق تخصص جراحی ترمیمی و بلفاروپلاستی بهترین گزینه برای انجام این عمل سخت و ظریف است چون با آناتومی چشم آشنایی کامل دارد و می تواند این جراحی را با کم‌ترین عوارضی انجام دهد. عوارض خفیفی که بیشتر افراد با آن روبرو هستند عبارت است از:

  • دو بینی یا تاری دید گذرا
  •  تورم و کبودی پلک
  • عدم تقارن محل برش در دو طرف
  • جوش های سفید کوچک در محل بخیه ها

افرادی که به مراقبت های قبل و بعد از جراحی توجه کرده اند قطعا با عوارض کمتری روبرو هستند. برخی عوارض گذرا هستند و در کمترین زمان برطرف می شوند اما برخی دیگر تا چند روز باقی می مانند و اگر به درستی از محل زخم و بخیه مراقبت کرده باشید بدون عفونت به خوبی ترمیم می شود. برخی افراد ممکن است هنگام خواب با مشکل بسته نشدن پلک مواجه شوند که این به دلیل تورم زیاد است. پس از چند هفته تورم به طور کامل برطرف می شود بدین ترتیب شما می توانید به راحتی پلک را باز و بسته کنید. استفاده از داروهایی که پزشک تجویز کرده می تواند عوارض را تا حد زیادی کاهش دهد.

جراحی پلک برای چه افرادی مناسب است؟

جراحی پلک برای همه افراد مناسب نیست و این بستگی به سن و شرایط بیمار و همچنین نوع پلک دارد. اما برخی افراد کاندیدای مناسبی برای انجام این کار هستند و می توانند نتیجه خوبی هم از این جراحی بدست آورند. سن ۳۵ سال به بالا برای انجام این کار بهترین گزینه است و با نتیجه خوبی هم همراه خواهد شد.

اگر افتادگی پلک و یا پف پلک ارثی است و شما در سن پایین تر این موضوع را مشاهده کردید هم می توانید این جراحی را انتخاب کنید چون بهترین روش برای درمان است که عوارض کمی هم برای شما به همراه دارد.اگر افتادگی پلک باعث ضایع کردن زیبایی چشم شده باشد جراحی در هر سنی که باشید ضروری است و باید توسط فوق تخصص انجام شود.

همچنین بخوانید :   تزریق بوتاکس پیشانی - دلایل تزریق ، نحوه انجام و مراقبت های قبل و بعد از آن

برای بالا بردن اعتماد به نفس و بهبود بخشیدن به ظاهر این بهترین انتخاب است‌. قبل از بلفاروپلاستی باید با پزشک مشورت کنید. جراحی پلک مناسب کسانی است که بیماری خاصی ندارند یا از داروهای خاصی استفاده نمی کنند. افرادی که به دیابت مبتلا هستند نمی توانند این جراحی را انجام دهند چون در این شرایط زخم آنها ترمیم نمی شود و احتمال عفونت در آن زیاد است. اگر افتادگی پلک مشکل بینایی ایجاد کرده افراد باید به سرعت جراحی را انجام دهند.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

همانند تمامی عمل های جراحی زیبایی مانند تزریق بوتاکس یا تزریق ژل و …  بعد از جراحی پلک پزشک مراقبت هایی را برای بیمار در نظر می گیرد که اگر به آنها توجه نکند دوران نقاهت او طولانی خواهد شد. اگر درد زیادی حس کردید می توانید از مسکن ساده مثل استامینوفن استفاده کنید. تا بهبودی کامل به هیچ وجه چشم و ابرو را آرایش نکنید.

استفاده از کمپرس سرد ۲۴ تا ۴۸ ساعت می تواند بهبودی را سرعت ببخشد و درد را کمتر کند. برای این کار می توانید از یخ به صورت غیر مستقیم استفاده کنید. برای دراز کشیدن بهتر است از بالشت بلند استفاده کنید تا شیب بدنتان بیشتر باشد که این می تواند تورم و کبودی را کمتر کند.

داروهایی که پزشک تجویز کرده باید سر موقع استفاده شود.بخیه ها باید ۵ تا ۷ روز بعد از عمل کشیده شود. با خواب کافی می توانید سرعت بهبودی را بیشتر کنید‌ تغذیه در این شرایط اهمیت زیادی دارد و می تواند به ترمیم هر چه سریع تر زخم کمک زیادی کند.

حمام کردن و دوش گرفتن را بعد از کشیدن بخیه انجام دهید. بعد از بهبود کامل جراحی رانندگی را شروع کنید. فعالیت بیش از حد مانند کتلاب خواندن و تماشای تلویزیون نداشته باشید. تا دو هفته از لنز استفاده نکنید.

هزینه جراحی پلک 

هزینه جراحی بلفاروپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع جراحی:
    جراحی پلک بالا: معمولاً هزینه کمتری نسبت به جراحی پلک پایین دارد.
    جراحی پلک پایین: به دلیل ظرافت بیشتر، معمولاً هزینه بیشتری نسبت به جراحی پلک بالا دارد.
    جراحی ترکیبی پلک بالا و پایین: هزینه این نوع جراحی بیشتر از جراحی پلک بالا یا پایین به تنهایی است.
  • دستمزد جراح:
    جراحان باتجربه و مشهور معمولاً دستمزد بیشتری نسبت به جراحان کم تجربه تر دریافت می کنند.
  • محل کلینیک:
    کلینیک های واقع در مناطق لوکس تر معمولاً هزینه بیشتری نسبت به کلینیک های واقع در مناطق دیگر دریافت می کنند.
  • نوع بیهوشی:
    بیهوشی عمومی معمولاً هزینه بیشتری نسبت به بی حسی موضعی دارد.

کلینیک زیبایی وینا به عنوان یکی از مجهزترین کلینیک های زیبایی و پوست و مو در غرب تهران ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی با بهترین قیمت و کیفیت برای جلب رضایت زیباجویان عزیز می باشد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی شما هستیم