آخرین مقالات

درخواست مشاوره

لیفت صورت با نخ چگونه است؟ مزایا و ماندگاری + عوارض

لیفت صورت با نخ

معرفی روش های لیفت صورت با نخ 

لیفت صورت با نخ بهترین راه جوانسازی پوست است که ماندگاری خوبی هم دارد. این فرآیند به ۲ روش کاملا متفاوت انجام می شود. روش اول ساده بوده و در مدت زمان کمتری هم انجام می شود. برای این کار پزشک نخ بخیه ساده که بافتی نازک و منعطف دارد را وارد پوست کرده و آن را به سنت اطراف می کشد تا پوست خاصیت ارتجاعی پیدا کند و چین و چروک آن با کشیدن برطرف شود.

در روش دوم، نخ بخیه خاردار در روش دوم مورد استفاده قرار می گیرد و پزشک متخصص این نخ را زیر پوست مخفی می کند تا در صورت نیاز از آن استفاده کند.این نخ بدون درد زیر پوست قرار گرفته و به مرور زمان در پوست جذب می شود. با این نخ می توان بافت و ماهیچه ها را به خوبی کشید و پوست را سفت تر کرد.

لیفت صورت با نخ روشی بدون تهاجم است و دوران نقاهت هم ندارد و فرد می تواند بعد از انجام لیفت به کارهای روزمره برسد. زمانی که نخ وارد پوست می شود بدن به آن واکنش نشان داده و پاسخ های درمانی شروع می شود. پوست حس آسیب دیدگی کرده و شروع به ترمیم خود می کند. کلاژن سازی سرعت گرفته و می تواند به ترمیم پوست کمک کند.وقتی پوست بافتی ارتجاعی پیدا می کند کلاژن می تواند در تمام قسمت ها نفوذ کند به همین دلیل هم تاثیر گذاری آن بیشتر خواهد بود.

اولین تاثیری که شما با انجام این نوع لیفت می توانید به راحتی مشاهده کنید سفت و منسجم شدن پوست است. وقتی نخ بخیه ها جذب می شوند این اثرات جوانسازی و شادابی پوست بیشتر شده و می تواند با کلاژن سازی بیشتر زخم را هم به سرعت ترمیم کند.

لیفت صورت با نخ در کلینیک زیبایی وینا

میزان ماندگاری لیفت صورت با نخ

میزان ماندگاری لیفت صورت با نخ در افراد متفاوت بوده و بستگی به نوع نخ و نوع پوست فرد و همچنین نحوه انجام لیفت دارد. اگر این کار را در یک کلینیک زیبایی مجهز و نزد پزشک متخصص انجام دهید قطعا با ماندگاری بیشتری همراه است. استفاده از نخ های باکیفیت باعث می شود تا این نوع درمان ماندگاری خوبی داشته باشد. برخی نخ ها جذبی هستند به همین دلیل ماندگاری خوبی هم دارند و تا وقتی در حال جذب شدن هستند تاثیرات خوب خود را روی پوست باقی می گذارند اما برخی قابل جذب نیستند و پس از مدتی عملکرد خود را از دست می دهند.

همچنین بخوانید :   تزریق بوتاکس پیشانی - دلایل تزریق ، نحوه انجام و مراقبت های قبل و بعد از آن

در بیشتر افراد این روش درمانی ۳ تا ۵ سال ماندگاری دارد ولی باز هم بستگی به نوع پوست افراد و همچنین مراقبت‌ های قبل و بعد دارد. لیفت با نخ ممکن است در بعضی افراد تنها ۱۲ ماه ماندگاری داشته باشد. بعضی نخ ها با تولید کلاژن بیشتر پوست را هم تقویت می کنند به همین دلیل تاثیر آنها تا مدت ها روی پوست باقی می ماند. نخ های PLLA تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند به همین دلیل بیشتر پزشکان از آنها استفاده می کنند.

نحوه انجام لیفت هم می تواند در ماندگاری آن تاثیر داشته باشد.اگر این کار با دقت و ظرافت بالا و توسط پزشک متخصص انجام شود قطعا هم نتیجه بهتری دارد و هم می تواند ماندگارتر خواهد بود. شما می توانید هر ۲ الی ۳ سال یکبار این کار را انجام دهید تا ماندگاری آن روز به روز بیشتر شود. لیفت صورت با نخ یک روش علمی و ثابت شده است و به دلیل ماندگاری خوبی هم دارد افراد بیشتر از آن استقبال کرده اند. به همین دلیل هم امروزه نخ های زیادی برای این کار تولید شده است.

لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق ژل و چربی؟

در مقایسه لیفت صورت با استفاده از نخ با تزریق ژل و چربی باید گفت که لیفت صورت با نخ قطعا مزایای بیشتری نسبت به تزریق ژل و تزریق چربی دارد به همین دلیل هم بیشتر افراد ترجیح می دهند تا لیفت را انتخاب کنند. برای انتخاب این دو روش بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید.

لیفت با نخ بدون عوارض ماندگار بوده و فرد می تواند بعد از لیفت به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد اما تزریق چربی عوارض زیادی دارد و فرد باید دوران نقاهت را پشت سر بگذارد و نمی تواند بلافاصله به زندگی روزمره برگردد. پس از تزریق چربی شما شاهد تورم و کبودی در ناحیه مورد نظر هستید به طوری که در لیفت این گونه نیست.در تزریق چربی در واقع هدف شما افزایش حجم بافت است تا بتوانید از این طریق به جوانسازی پوست و رفع چین و چروک کمک کنید.

همچنین بخوانید :   ژل لب روسی چیست ؟

چربی هایی که برای تزریق استفاده می‌شوند شوند در واقع از بدن فرد ساکشن شده اند که این خود درد زیادی دارد و زمان‌بر خواهد بود. اما در لیفت شما بافت را ارتجاعی کرده و با کشیدن پوست و بافت زیرین آن باعث جوانسازی پوست و سفت شدن آن می شود. درد این روش کمتر بوده و عوارضی هم برای فرد به همراه ندارد. اگر چه تزریق چربی در صورت طبیعی تر است اما لیفت تاثیر جوانسازی بیشتری دارد.

عوارض لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ هم مانند هر روش دیگری عوارض خاص خود را دارد و اگر بیمار مراقبت‌ های قبل و بعدی که پزشک ارائه می دهد را نادیده بگیرد قطعا این عوارض بیشتر خواهد بود. عوارضی که بیشتر افراد با آن روبرو هستند عبارت است از:

  • ممکن است فرد به مواد بی‌حسی حساسیت داشته باشد به همین دلیل واکنش زیادی نسبت به آن نشان می دهد. بی حسی موضعی برای این کار استفاده می شود و ممکن است برخی افراد آلرژی شدید داشته باشند.
  • پس زدن نخ عارضه دیگر این روش درمانی است چون بدن همه افراد شبیه به هم نیست. وقتی بدن نخ را پس می‌ زند احتمال بروز عفونت وجود دارد و این می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.
  • بروز عفونت در واقع عارضه دیگری است که بیشتر افراد با آن روبرو هستند. اگر لوازم و تجهیزات و همچنین نخ لیفت استریل و بهداشتی نباشد ممکن است خطرات زیادی سلامتی فرد را تهدید کند.
  • حرکت کردن نخ ها مشکل دیگری است که برخی افراد با آن روبرو هستند‌. وقتی نخ از جای خود حرکت می کند خاصیت ارتجاعی خود را تا حد زیادی از دست می دهد و دیگر نمی تواند پوست سفتی داشت.
  • ممکن است فرد دچار آسیب عصبی و بی حسی پوست شود.
  • در برخی افراد احتمال خونریزی وجود دارد.
  • چین و چروک مجدد بر می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی شما هستیم